Η Διαδικτυακή Εξέλιξη στην Ελλάδα: Στατιστικά Στοιχεία και Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα στο Προσκήνιο


Η Διαδικτυακή Εξέλιξη στην Ελλάδα: Στατιστικά Στοιχεία και Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα στο Προσκήνιο

Σχεδόν 9 στα 10 σπίτια στην Ελλάδα έχουν πλέον σύνδεση στο Διαδίκτυο, δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΑΤ.
 
Από το 2013, το ποσοστό των συνδεδεμένων νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 54,4% και ανέρχεται πλέον στο 86,9%.
 
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 85% του πληθυσμού 16- 74 ετών χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο το πρώτο τρίμηνο του 2023, ποσοστό αυξημένο κατά 2,2% σε σύγκριση με το 2022.
 
Καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή χρήση του Διαδικτύου ανέφερε το 94,1% όσων χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο το πρώτο τρίμηνο του 2023.
 
Κυριότερες δραστηριότητες είναι η ανάγνωση ειδήσεων (89,2%) και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (89,1%,).
 
Οι δραστηριότητες με τη μεγαλύτερη αύξηση το τελευταίο έτος είναι η πώληση αγαθών ή υπηρεσιών (14,9%) και η αποστολή γνώμης για κοινωνικά και πολιτικά στα social media.
 
Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στη συμμετοχή σε online διαβουλεύσεις ή ψηφοφορίες για κοινωνικά ή πολιτικά θέματα (29,5%) και στην αναζήτηση πληροφοριών υγείας (15,9%).
 
Περίπου δύο στους τρεις Έλληνες (67%) χρησιμοποίησαν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης το διάστημα Απρίλιος 2022- Μάρτιος 2023.
 
Περίπου 6 στους 10 (61,8%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου, βεβαίωση εμβολιασμού, αποτέλεσμα rapid test, ειδοποίηση και υπενθύμιση για ραντεβού εμβολιασμού, παραπεμπτικό συνταγογράφησης, αποτέλεσμα πανελλαδικών εξετάσεων κ.ά.)
 
Τέσσερις στους 10 (39,1%) έκλεισαν ραντεβού με δημόσια υπηρεσία μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρονται ραντεβού με ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, Εφορία (ΑΑΔΕ) και με ιατρό του ΕΣΥ σε Μονάδα Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας.
 
Σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο:
 
Το 55,3% του πληθυσμού ηλικίας 16- 74 ετών πραγματοποίησε το πρώτο τρίμηνο του 2023, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου
 
Σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό ένα έτος πριν (53,2%) καταγράφεται αύξηση 4%, ενώ αύξηση 104,8% καταγράφεται σε σύγκριση με το 2013.
 
Από την έρευνα προκύπτει, τέλος, ότι 3 στους 10 (30,3%) είδαν προσβλητικά ή εχθρικά μηνύματα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες ιστοσελίδες.


_
-