Ο εικονικός κόσμος του Metaverse επαναπροσδιορίζει την επικοινωνία και το marketing

Cybert Advertisemet Team

Cybert Advertisemet Team

ΑΠΑΚΗΣ Ξενοφών

Αναλυτής Προγραμματιστής



Scroll Down




Ο εικονικός κόσμος του Metaverse επαναπροσδιορίζει την επικοινωνία και το marketing


Ο εικονικός κόσμος του Metaverse επαναπροσδιορίζει την επικοινωνία και το marketing

Παρά τις πολλές προβλέψεις για το επικείμενο τέλος του Facebook, αυτό παραμένει κραταιό στον ψηφιακό μας κόσμο, κόντρα σε όσους προαναγγέλλουν συστηματικά τον θάνατό του εδώ και αρκετά χρόνια. Ξεπερνώντας ή έστω αντιμετωπίζοντας μερικώς τις προκλήσεις, καταφέρνει και έχει έναν κυρίαρχο ρόλο.

Όμως στις τεχνολογικές επιχειρήσεις δεν αρκεί να φτάσεις μια φορά στην κορυφή για να παραμείνεις εκεί. Χρειάζεται να καινοτομείς διαρκώς και να επανεφευρίσκεις τον εαυτό σου. Να καταφέρνεις να είσαι στην ουσία ρηξικέλευθος, ανοίγοντας διαρκώς καινούργιους δρόμους και να μην επαφίεσαι στις δάφνες σου. Αυτό, το τελευταίο, είναι κάτι που το έχουμε δει εξάλλου πολλές φορές να συμβαίνει. Θυμίζω απλώς ονόματα όπως NOKIA, BlackBerry, ΙΒΜ ή Motorola.

Στο Facebook προφανώς και κατανοούν ότι για να διατηρήσουν την ισορροπία τους επάνω στο ποδήλατο της καινοτομίας θα πρέπει να συνεχίσουν να κάνουν πετάλι. Και ακριβώς αυτό κάνουν.

 

Τo Metaverse φιλοδοξεί να είναι η επανεφεύρεση του Facebook. Είναι νωρίς να πούμε αν θα πετύχει, καθώς δεν έχουμε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι και στην πλήρη τους διάσταση τις δυνατότητές του, ώστε να κατανοήσουμε και τις προοπτικές του. Ωστόσο είναι σαφές ότι η τεχνολογία αυτή πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να τα καταφέρει.

H μετάβαση στην εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα δημιουργεί εντελώς νέα δεδομένα. Αλλάζει τον τρόπο επικοινωνίας και διάδρασης. Βάζει μια διάσταση gamification που για χρόνια ήταν ζητούμενο στην προσπάθεια να γίνει πιο εύκολη η μετάδοση μηνυμάτων και κυρίως η κατανόησή τους.

Αυτή η νέα συνθήκη δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες στον κλάδο της επικοινωνίας και του marketing, που αποτελεί πραγματικό οξυγόνο για την ανάπτυξη των metaverses (χρησιμοποιώ πληθυντικό διότι δεν θα είναι ένα αλλά πολύ περισσότερα). Αποκτούμε ένα νέο περιβάλλον προώθησης των εταιρικών μας μηνυμάτων, ακόμα πιο προσωποποιημένο, και – ως εκ τούτου- με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καθώς αυξάνεται ακόμα περισσότερο το engagement του χρήστη. Διότι η ταύτισή του με ένα avatar σ’ ένα εντυπωσιακό παράλληλο ψηφιακό σύμπαν είναι εκ των πραγμάτων πιο έντονη από την απλή ανάγνωση ενός διαφημιστικού κειμένου, σε ένα δισδιάστατο banner μιας ιστοσελίδας για παράδειγμα. Δημιουργεί την αίσθηση μεγαλύτερης σύνδεσης μεταξύ του πομπού και του δέκτη του μηνύματος, σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Προσθέτει εντελώς νέα προϊόντα και υπηρεσίες διαφήμισης και επικοινωνίας.

Για παράδειγμα, δεν θα έχουμε άλλα βαρετά εταιρικά newsletters, αλλά το avatar ενός trendy brand ambassador θα μας εξηγεί τα εταιρικά επιτεύγματα και τις πολιτικές της εταιρείας μέσα από μια ψηφιακά βιωματική εμπειρία.

Και όσο περισσότερο οι χρήστες θα μπαίνουμε στον εικονικό κόσμο, τόσο πιο αποτελεσματικές θα είναι οι ενέργειες επικοινωνίας και PR που θα κάνουν οι εταιρείες, γνωρίζοντας καλύτερα τους καταναλωτές μέσω των ψηφιακών αντικατοπτρισμών αλλά και των αντίστοιχων παραμορφώσεών τους.

Αυτή είναι εξάλλου και η βασική προσέγγιση των "ευφυών σχέσεων" της θεωρίας που έχω διαμορφώσει και παρουσιάζω στο Certificate in Digital Marketing της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης: ο μετασχηματισμός της επικοινωνίας με τα εργαλεία και τις τεχνικές της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, σ’ ένα εντελώς νέο και πολυδιάστατο περιβάλλον που δημιουργεί νέες ευκαιρίες προώθησης του εταιρικού μας αφηγήματος.

Σε αυτό το πλαίσιο η μόνη πεπερασμένη διάσταση είναι ο χρόνος του χρήστη που παραμένει "εγκλωβισμένος" στο συμβατικό 24ωρο. Ο ψηφιακός χώρος και οι δυνατότητες δράσης του σε αυτόν επεκτείνονται στο άπειρο.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οδεύουμε σε μια ολοκληρωτική μετάβαση της επικοινωνίας στην εικονική πραγματικότητα. Έχουμε εξάλλου αρκετό χρόνο μπροστά μας μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα τεχνολογικά δεδομένα. Θα πρέπει για παράδειγμα να δούμε πώς τα metaverses θα ενυπάρχουν στα κινητά μας τηλέφωνα, τα οποία είναι οι βασικές μας τεχνολογικές συσκευές αυτή τη στιγμή. Και βέβαια έχει σημασία να πούμε ότι η τεχνολογία αυτή δεν μπορεί να αναπτυχθεί εάν δεν υπάρξουν υψηλότερες ταχύτητες και περισσότερες υποδομές. Δηλαδή όταν στο κέντρο της Αθήνας δυσκολευόμαστε συχνά να κάνουμε zoom call με video, αναρωτιέμαι πόσο γρήγορα θα μπορέσουμε να μπούμε στο metaverse!

Όμως τα νέα δεδομένα είναι ήδη μπροστά μας. Τα νέα εργαλεία δημιουργούν την ανάγκη νέων στρατηγικών επικοινωνίας. Θα χρειαστεί να γίνουν σημαντικές αναπροσαρμογές. Δεν θα αρκεί για παράδειγμα μια προσαρμογή της καμπάνιας στα social media, αλλά μια εντελώς νέα προσέγγιση.

Χρειάζονται εντελώς νέα επικοινωνιακά αφηγήματα, σχεδιασμένα με βάση το νέο τεχνολογικό περιβάλλον. Απαιτείται να χτίσουμε νέες κοινότητες χρηστών -πελατών και κυρίως να τους δημιουργήσουμε νέες εικονικές εμπειρίες που θα οδηγούν σε εικονική αλλά και πραγματική κατανάλωση.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι ακόμα και σε αυτόν τον εικονικό κόσμο των metaverses, σημασία στην εταιρική επικοινωνία θα συνεχίσουν να έχουν οι αξίες. Αν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες δεν νοηματοδοτούνται από κάποιες σταθερές και σημαντικές αξίες, απλώς θα είναι φούσκες που θα παρουσιάζονται εικονικά αλλά θα σκάνε πραγματικά.

* Ο Παναγιώτης Κακολύρης είναι COO & Head of Strategy της εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας SOCIALDOO και διδάσκει reputation management και intelligent relations στο Certificate in Digital Marketing της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

 

ΠΗΓΗ:myvolos.net




Όμως στις τεχνολογικές επιχειρήσεις δεν αρκεί να φτάσεις μια φορά στην κορυφή για να παραμείνεις εκεί. Χρειάζεται να καινοτομείς διαρκώς και να επανεφευρίσκεις τον εαυτό σου. Να καταφέρνεις να είσαι στην ουσία ρηξικέλευθος, ανοίγοντας διαρκώς καινούργιους δρόμους και να μην επαφίεσαι στις δάφνες σου. Αυτό, το τελευταίο, είναι κάτι που το έχουμε δει εξάλλου πολλές φορές να συμβαίνει. Θυμίζω απλώς ονόματα όπως NOKIA, BlackBerry, ΙΒΜ ή Motorola.

Μάθε περισσότερα


Πετυχημένοι webmasters απαντούν για τον τεχνολογικό ρόλο τους σε οργανισμούς που βασίζουν την ευρωστία τους στον παγκόσμιο ιστό (InterNet). Η μαρτύρια αυτή που απευθύνετε σε φοιτητές, πιστεύω πως είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσετε τις υπηρεσίες που από το 1997 προσφέρω.

Μάθε περισσότερα


Η συνολική δημιουργία αξίας έχει καταστεί μια συνεργατική διαδικασία, η οποία χαρακτηρίζεται αλληλεπιδραστική δημιουργία αξίας. Με την αυξανόμενη εξατομίκευση των απαιτήσεων και των αναγκών των πελατών, η οποία εκδηλώνεται μέσω του Διαδικτύου και η οποία οδηγεί στην επιθυμία για ιδιαίτερα προϊόντα ή αποδόσεις, μπορεί να λεχθεί ότι έχει δημιουργηθεί ένας νέος βασικός τύπος καταναλωτή, ο ψηφιακός καταναλωτής, ο οποίος διαφέρει από τον παθητικό-κλασικό καταναλωτή.

Μάθε περισσότερα


Με την αυξανόμενη χρήση αναζήτησης από κινητά, η τοπική αναζήτηση έχει καταστεί θεμελιώδες μέρος της επιτυχίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων! Οι πελάτες κάνουν την έρευνά τους. Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Διαδικτύου από την πλευρά των αγοραστών. Η χρήση τακτικών SEO για την αναμετάδοση των μηνυμάτων σας για καλές προσφορές, πρωτοποριακά προϊόντα ή / και υπηρεσίες και η σημασία και η αξιοπιστία αυτού που προσφέρετε στους πελάτες είναι η αλλαγή παιχνιδιού.

Μάθε περισσότερα


Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την προβολή του ιστότοπού σου στο διαδίκτυο. Συχνά μιλάμε για περιεχόμενο, συνδέσμους και άλλα βελτιωτικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να έχουμε αποτελέσματα. Ένας τομέας που συχνά παραβλέπουμε είναι η δομή του ιστότοπου. Το χτίσιμο ενός καλά οργανωμένου ιστότοπου δεν θα βοηθήσει μόνο τους χρήστες σας να βρουν αυτό που ψάχνουν πιο γρήγορα, αλλά θα βοηθήσει επίσης τους ανιχνευτές να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο και τον σκοπό του ιστότοπού σου.

Μάθε περισσότερα


Αξιοπιστία: Δείξτε την αξιοπιστία του ιστότοπού σου χρησιμοποιώντας πρωτότυπες έρευνες, αναφορές, συνδέσμους, κριτικές και μαρτυρίες. Μια βιογραφία συγγραφέων ή μαρτυρίες από πραγματικούς πελάτες μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας και της φήμης του ιστότοπού σου.

Μάθε περισσότερα


Η διαδικασία μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων ενημέρωσης διασφαλίζει ότι η επιχείρησή σου αποκτά μια εκστρατεία μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων ειδικά προσαρμοσμένη στους στόχους της επιχείρησής σου

Μάθε περισσότερα


Σταμάτα να σπαταλάς χρήματα στο Google Adds, ξεκίνα να αποκτάς περισσότερους πελάτες. Υπάρχουν πολλά περισσότερα σε μια σελίδα προορισμού από ένα όμορφο σχέδιο με έναν αριθμό τηλεφώνου.

Μάθε περισσότερα


Το Google Ads είναι ένα πολύπλοκο διαφημιστικό σύστημα βασισμένο στην απόδοση και η οργάνωση και σωστή διαχείρισή του είναι πολύ ανταποδοτικές . Μπορεί επίσης να κοστίσει στην επιχείρησή σου πολλά χρήματα εάν δεν το διαχειρίζεσαι σωστά. Γιατί λοιπόν να μην βασιστείς σε έναν πραγματικό γνώστη ;

Μάθε περισσότερα


Σε αντίθεση με τις διαφημίσεις που βασίζονται σε κείμενο, η διαφήμιση προβολής στηρίζεται σε στοιχεία όπως εικόνες, ήχο και βίντεο για την επικοινωνία ενός διαφημιστικού μηνύματος.

Μάθε περισσότερα


Θέλεις να ακολουθεί τις οδηγίες της Google (ή ίσως να μην ενδιαφέρεται) και να δημιουργήσετε τέλειους συνδέσμους. Θέλεις το έργο της να σας δώσει περισσότερη επισκεψιμότητα και καλύτερη κατάταξη. Μπορεί να είσαι εντάξει με ορισμένες επικίνδυνες τακτικές, ή μπορεί να οικοδομήσετε συνδέσεις μόνο επειδή οι ανταγωνιστές σας είναι το κάνουν. Μπορεί να νομίζεις ότι Θέλεις πολλά πράγματα, αλλά αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι είναι η διαφάνεια.

Μάθε περισσότερα


Η ανάρτηση της Google υπενθυμίζει σε εκείνους που παράγουν περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε πολλά μέρη και που, χωρίς προσοχή, ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες της Google κατά τα συστήματα σύνδεσης.

Μάθε περισσότερα


Το Domain Authority (DA) είναι ένα σκορ που αναπτύχθηκε από το Moz που προβλέπει πόσο καλά θα τοποθετηθεί ένας ιστότοπος στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP). Οι βαθμολογίες της Αρχής Τομέα κυμαίνονται από 1 έως 100, με υψηλότερες βαθμολογίες που αντιστοιχούν σε μεγαλύτερη ικανότητα κατάταξης.

Μάθε περισσότερα


Η Google εγκαινίασε την Ενημέρωση Penguin τον Απρίλιο του 2012 για να εντοπίσει καλύτερα ιστότοπους που θεωρούνται ανεπιθύμει για τα αποτελέσματα αναζήτησης, ιδίως όσοι το κάνουν με την αγορά συνδέσμων ή την απόκτηση συνδέσμων μέσω δικτύων συνδέσμων που αποσκοπούν κυρίως στην ενίσχυση της κατάταξης της Google.

Μάθε περισσότερα


Οι αλγόριθμοι της Google βασίζονται σε περισσότερα από 200 μοναδικά σήματα ή "ενδείξεις" που καθιστούν δυνατή την εμφάνιση όσων αναζητάτε. Αυτά τα σήματα περιλαμβάνουν πράγματα όπως τις συγκεκριμένες λέξεις που εμφανίζονται σε ιστότοπους, τη φρεσκάδα του περιεχομένου, την περιοχή σας και το PageRank. Ένα συγκεκριμένο σήμα των αλγορίθμων ονομάζεται Penguin, το οποίο ξεκίνησε για πρώτη φορά το 2012 και σήμερα έχει ενημερωθεί.

Μάθε περισσότερα


Η ανάπτυξη συνδέσεων (εναλλακτικά linkbuilding ή link-building) αναφέρεται στη διαδικασία λήψης εξωτερικών σελίδων για σύνδεση σε μια σελίδα στον ιστότοπό σας. Είναι μια από τις πολλές τακτικές που χρησιμοποιούνται στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO).

Μάθε περισσότερα


Οι αναρτήσεις ιστολογίου που προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες συνδέουν τους πελάτες με την επιχείρησή σου μακροπρόθεσμα. Με συχνή και συνεπή προσφορά πολύτιμου περιεχομένου, το ιστολόγιό σου θα δημιουργήσει ενδιαφέρον και θα προσελκύσει τους χρήστες να επιστρέψουν.

Μάθε περισσότερα

_
-