Η Google εγκαινίασε την Ενημέρωση Penguin τον Απρίλιο του 2012 για να εντοπίσει καλύτερα ιστότοπους που θεωρούνται ανεπιθύμει για τα αποτελέσματα αναζήτησης, ιδίως όσοι το κάνουν με την αγορά συνδέσμων ή την απόκτηση συνδέσμων μέσω δικτύων συνδέσμων που αποσκοπούν κυρίως στην ενίσχυση της κατάταξης της Google.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Google, ο Penguin επηρεάζει περίπου το 3,1% των ερωτημάτων αναζήτησης στα αγγλικά, περίπου το 3% των ερωτημάτων σε γλώσσες όπως η γερμανική, η κινεζική και η αραβική, και ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό σε γλώσσες με υψηλό επίπεδο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Στις 25 Μαΐου 2012, η ??Google παρουσίασε μια νέα ενημέρωση Penguin, που ονομάζεται Penguin 1.1. Αυτή η ενημέρωση, σύμφωνα με τον Matt Cutts, επικεφαλής του ιστότοπου του Google, υποτίθεται ότι επηρεάζει λιγότερο από το ένα δέκατο του ποσοστού των αγγλικών αναζητήσεων.
Η κατευθυντήρια αρχή για την ενημέρωση ήταν να τιμωρούνται οι ιστότοποι με τεχνικές χειραγώγησης για την επίτευξη υψηλών βαθμολογιών. Οι περιοχές Pre-Penguin χρησιμοποιούσαν συνήθως αρνητικές τεχνικές δημιουργίας συνδέσμων για να ταξινομηθούν σε υψηλά επίπεδα και να πάρουν κυκλοφορία, μόλις κυκλοφόρησε η Penguin, αυτό σήμαινε ότι το περιεχόμενο ήταν το κλειδί.
Ο σκοπός της Google ήταν να πιάσει τους spammers. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, λίγες ιστοσελίδες έχασαν τις ταξινομήσεις αναζήτησης στο Google για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του Panda και του Penguin. Η Google αναφέρει ρητά ότι οι σελίδες εισόδου, οι οποίες είναι κατασκευασμένες μόνο για να προσελκύσουν κίνηση μηχανών αναζήτησης, είναι ενάντια στις οδηγίες τους ....
Τον Ιανουάριο του 2012 κυκλοφόρησε η αποκαλούμενη Ενημέρωση Αλγορίθμου διάταξης σελίδας (επίσης γνωστή ως Top Heavy Update), η οποία στοχεύει ιστότοπους με υπερβολικά πολλές διαφημίσεις ή πολύ λίγο περιεχόμενο.
Το Penguin 3 κυκλοφόρησε στις 5 Οκτωβρίου 2012 και επηρέασε το 0,3% των ερωτημάτων.
Το Penguin 4 (επίσης γνωστό ως Penguin 2.0) κυκλοφόρησε στις 22 Μαΐου 2013 και επηρέασε το 2,3% των ερωτημάτων.
Το Penguin 5 (επίσης γνωστό ως Penguin 2.1) κυκλοφόρησε στις 4 Οκτωβρίου 2013, επηρέασε περίπου το 1% των ερωτημάτων και ήταν το πιο πρόσφατο από τις ενημερώσεις του αλγόριθμου Google Penguin.Η Google έχει κυκλοφορήσει το Penguin 3.0 στις 18 Οκτωβρίου 2014.
Στις 21 Οκτωβρίου 2014, ο Pierre Farr της Google επιβεβαίωσε ότι το Penguin 3.0 ήταν ένας αλγόριθμος "refresh", χωρίς να προστεθούν νέα σήματα.
Στις 7 Απριλίου 2015, ο John Mueller της Google είπε σε ένα hangout στο Google+ δήλωσε ότι τόσο το Penguin όσο και το Panda "δεν ενημερώνουν τακτικά τα δεδομένα" και ότι οι ενημερώσεις πρέπει να ωθηθούν χειροκίνητα. Αυτό επιβεβαιώνει ότι ο αλγόριθμος δεν ενημερώνεται συνεχώς, γεγονός που θεωρήθηκε ότι συνέβη νωρίτερα κατά το έτος.
Ο στρατηγικός στόχος του Panda, Penguin και της ανανέωσης της διάταξης ανανέωσης της σελίδας είναι να εμφανίζονται ιστότοποι υψηλότερης ποιότητας στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google.