Πετυχημένοι webmasters απαντούν για τον τεχνολογικό ρόλο τους σε οργανισμούς που βασίζουν την ευρωστία τους στον παγκόσμιο ιστό (InterNet). Η μαρτύρια αυτή που απευθύνετε σε φοιτητές, πιστεύω πως είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσετε τις υπηρεσίες που από το 1997 προσφέρω.
Ο τίτλος "webmaster" ακούγεται περισσότερο σαν ένα όνομα που ίσως θα βλέπατε σε ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας παρά σε πίνακα εργασίας. Όσο παράξενο κι αν ακούγεται, αυτός ο αντιπροσωπεύει ένα ευρύ πεδίο της σημερινής τεχνολογικής απασχόλησης.
Οι webmasters ξεκίνησαν αρχικά να διαχειρίζονται πολλές διαφορετικές πτυχές ενός ιστότοπου ταυτόχρονα. Αν και μερικοί εργοδότες σήμερα εξακολουθούν να αναζητούν «webmasters», η δουλειά έχει μετατραπεί σε πολλούς διαφορετικούς τίτλους που περιλαμβάνουν τον ίδιο βασικό ρόλο: ένας επαγγελματίας που κάνει πολλές διαφορετικές εργασίες για τη συντήρηση και τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.
Έχουμε συνηθίσει σε εξελιγμένους ιστότοπους που βρίσκονται στο Διαδίκτυο σήμερα, αλλά δεν ήταν έτσι πολύ καιρό πριν, οι ιστότοποι απλώς μεταβαίνουν από καινοτομίες σε σοβαρούς κινητήρες για επιχειρήσεις και οργανισμούς. Η περιγραφή των καθηκόντων του webmaster περιελάμβανε συχνά όλες τις πτυχές της ανάπτυξης, του σχεδιασμού και της συντήρησης ενός ιστότοπου.
Στις μέρες μας, οι εταιρείες θέλουν η διαδικτυακή παρουσία τους να είναι λειτουργική, ελκυστική και να εντοπίζεται εύκολα από τους πελατες στο διαδίκτυο. Τα sites πρέπει να φορτώνουν γρήγορα και να είναι συμβατά σε φορητές συσκευές. Οι ιστότοποι είναι επίσης μια γιγαντιαία πλατφόρμα για μάρκετινγκ, πράγμα που σημαίνει ότι οι σοβαρές εταιρείες και επαγγελματίες πρέπει να διατηρούν, να ενημερώνουν και να βελτιώνουν συνεχώς τους ιστότοπούς τους. Δεδομένης της αυξημένης πολυπλοκότητας των σύγχρονων ιστοσελίδων, αυτή η προσέγγιση και ο τίτλος της θέσης εργασίας έχουν γίνει λιγότερο συνηθισμένοι καθώς τα καθήκοντα αυτά κατανέμονται σε καθορισμένους ρόλους. Τούτου λεχθέντος, οι ευέλικτοι webmasters εξακολουθούν να υπάρχουν ως επιλογή για οργανισμούς που θέλουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την διαδικτυακή τους παρουσία.
«Οι εταιρείες θα θέλουν να προσλάβουν έναν webmaster είτε για να βελτιώσουν τον τρέχοντα ιστότοπό τους είτε να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν έναν νέο», λέει ο Ovi Demetrian, ιδρυτής του Blocks Edit.
"Εάν και είστε αποκλειστικά υπεύθυνοι για τη δημιουργία και τη φροντίδα του ιστότοπου, μπορείτε επίσης να αναλάβετε άλλους ρόλους που σχετίζονται με το ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως η δημιουργία ενημερωτικών δελτίων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή σελίδων προορισμού."
Ένας webmaster μπορεί να παρακολουθεί όλα όσα σχετίζονται με έναν ιστότοπο. Παρακολουθούν την απόδοσή του με μηχανές αναζήτησης, λειτουργικότητα, ταχύτητα και σχεδιασμό. Οι webmasters παρακολουθούν ακόμη και περιεχόμενο, καμπάνιες και προσπάθειες μάρκετινγκ. Επιπλέον, οι webmasters ενδέχεται να ασχοληθούν με τις εργασίες τεχνολογίας πληροφοριών, όπως η εγκατάσταση και η διαχείριση διακομιστή.
Ο Simon Ponder, διευθυντής επικοινωνίας SEO στην Image Freedom, λέει ότι έχει αρκετούς ρόλους που θα μπορούσαν όλοι να εμπίπτουν στην ομπρέλα του webmaster. «Νομίζω ότι με έχουν αποκαλέσει όλα, από διαδικτυακό παραγωγό έως ειδικό SEO - από ψηφιακό επεξεργαστή έως διαδραστικό σχεδιαστή διαφημίσεων ως τίτλους θέσεων εργασίας. Όλοι έμοιαζαν να έχουν τα ίδια καθήκοντα ».
Οι πρόσθετοι τίτλοι θέσεων εργασίας που ενδέχεται να επικαλύπτονται με έναν webmaster περιλαμβάνουν προγραμματιστές front-end, προγραμματιστές back-end, ειδικούς SEO, σχεδιαστές ιστοσελίδων και διαχειριστές διακομιστών, για να αναφέρουμε μερικούς.
Ποια είναι λοιπόν αυτά τα καθήκοντα συγκεκριμένα; «Ξοδεύω ένα μεγάλο μέρος του χρόνου μου σε ικανότητα διαχειριστή έργου συνεργαζόμενος με ομάδες ανάπτυξης και σχεδιαστές για να ολοκληρώσω έργα», λέει ο Πόντερ. «Αντιμετωπίζω επίσης προβλήματα, ερευνώ λύσεις και δημιουργώ περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες». Οι καθημερινές εργασίες ενός webmaster μπορεί να είναι αρκετά ευέλικτες, λέει ο Ponder.
"Για παράδειγμα, σήμερα, έχω γράψει αναφορές που βασίζονται σε αναλυτικά στοιχεία, έχω λύσει προβλήματα για πελάτες, έστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μια ομάδα προγραμματισμού για ενημέρωση κατάστασης και σχεδίασα έναν ιστότοπο. "Οι αλλαγές ιστοσελίδων και οι στρατηγικές μάρκετινγκ τείνουν να είναι αυτές για τις οποίες ξοδεύει τον περισσότερο χρόνο η Stephanie Rosenfield, ιδιοκτήτρια του Cleveland Marketing King.
"Εάν υπάρχει αλλαγή σε έναν ιστότοπο, πολλές φορές έχει να κάνει με μια πρωτοβουλία μάρκετινγκ", λέει ο Rosenfield. "Η επικοινωνία με τον πελάτη - τηλεφωνήματα, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και συναντήσεις - απαιτούν επίσης αρκετό χρόνο."
"Τα καθήκοντά μου ποικίλλουν από μέρα σε μέρα, αλλά συνήθως ενημερώνω όλα τα plugins μου και διασφαλίζω ότι η ασφάλειά μου είναι ενημερωμένη, καθώς και ελέγχω το SEO μου για να διασφαλίσω ότι όλα όσα κάνω λειτουργούν", λέει ο Moises Cardenas, webmaster στο Mountaineer Technology Consultants. "Ελέγχω επίσης την κονσόλα Google Analytics και τους χάρτες ιστότοπου για να διασφαλίσω ότι δεν υπάρχουν κατεστραμμένοι σύνδεσμοι." Ο Cardenas εκτελεί επίσης τακτικούς ελέγχους ιστότοπων χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το SEMrush και δημιουργεί νέες σελίδες προορισμού για καμπάνιες που χρειάζονται οι ιστότοποι.
Δεδομένου ότι οι webmasters χειρίζονται τόσα πολλά διαφορετικά είδη συντήρησης και βελτιστοποίησης ιστού, υπάρχουν αρκετές δεξιότητες που είναι χρήσιμες στη δουλειά. Ζητήσαμε από τους ειδικούς μας να εξετάσουν ποιο από αυτά είναι τα πιο απαραίτητα.
Οι webmasters έχουν το μερίδιό τους στην ανάπτυξη ιστοσελίδων. "Θα έλεγα ότι μάθετε βασικό κώδικα ", λέει ο Cardenas. Ο Cardenas προσθέτει επίσης ότι η εύρεση άλλων εργαλείων, πλατφορμών ή συντομεύσεων που μπορούν να κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη θα σας βοηθήσει να περάσετε το χρόνο σας σε πιο βαθιές, πιο ενδιαφέρουσες εργασίες αντί για επαναλαμβανόμενες, αδιάφορες εργασίες.
Οι webmasters κάνουν επίσης αρκετό σχεδιασμό ιστοσελίδων. Ενώ μπορεί να είστε σε θέση να μάθετε τα βασικά μόνο κάνοντας βουτιές, η εκμάθηση γραφιστικής θα αυξήσει την ποιότητα και την ταχύτητα της εργασίας σας, σύμφωνα με τον Cardenas.
"Το τεχνικό SEO είναι επίσης σημαντικό για τους webmasters και η κατανόηση του πώς η Google κατατάσσει τον ιστότοπό σας και ποιο περιεχόμενο θα τιμωρηθεί είναι σημαντική", λέει ο Cardenas.
Αυτό το μέρος της εργασίας είναι συνήθως μια μεγάλη προσδοκία και από τους πελάτες. «Θα έλεγα 100 τοις εκατό ότι το πιο απογοητευτικό πράγμα στη δουλειά μου είναι να αντιμετωπίζω πελάτες που έχουν εξωπραγματικές προσδοκίες, όπως το να θέλουν να καταταχθούν αμέσως στην πρώτη σελίδα του Google για τις λέξεις -κλειδιά στον ιστότοπό τους», λέει ο Cardenas.
Εάν καταλαβαίνετε την τεχνική πλευρά του SEO, τότε θα μπορείτε να εξηγήσετε ορισμένες πτυχές στους πελάτες σας - καθώς και να παράγετε ουσιαστικά αποτελέσματα με τον ιστότοπό τους.
Δεδομένου ότι πολλοί webmasters εργάζονται για οργανισμούς που μπορεί να μην έχουν προσωπικό ή πόρους για να προσλάβουν εξειδικευμένους ειδικούς, οι δεξιότητες γραφής μπορούν επίσης να είναι μεγάλη βοήθεια. Ο Demetrian λέει ότι είναι αρκετά συνηθισμένο να συμμετέχεις σε μια ελαφριά υποστήριξη δημιουργίας κειμένου για καμπάνιες, συμπεριλαμβανομένων των εκστρατειών αντιγραφής ιστότοπου και κοινωνικών μέσων.
Η κατοχή μιας βασικής ιδέας για τη στρατηγική περιεχομένου είναι σημαντική και για τους webmasters, σύμφωνα με τον Ponder. Κάθε φορά που οι πελάτες σας βασίζονται σε εσάς για πτυχές μάρκετινγκ, οι εξηγήσεις ή ακόμη και η ικανότητα να τους συμβουλεύετε στη στρατηγική περιεχομένου θα είναι το κλειδί.
"Οι πελάτες θα σας κάνουν αιτήματα και θα εξαρτηθεί από εσάς να το καταλάβετε ή να ερευνήσετε τι είναι να τους συμβουλεύσετε να βρουν έναν προμηθευτή που θα τους βοηθήσει με όσα πρέπει να γνωρίζουν", λέει ο Ponder.
Ορισμένοι webmasters είναι ανεξάρτητοι ή δημιουργούν τις δικές τους επιχειρήσεις για να αναλάβουν πελάτες. Αλλά οι εταιρείες που είναι αρκετά μεγάλες χρησιμοποιούν εσωτερικούς webmaster για τη διαχείριση των ιστότοπών τους.
Τα προγράμματα που εστιάζουν στον προγραμματισμό ή την ανάπτυξη ιστού θα ήταν μια εξαιρετική επιλογή για όσους ενδιαφέρονται να γίνουν webmaster. Οι εργοδότες και οι πελάτες αναζητούν συχνά μια συγκεκριμένη εμπειρία για αυτές τις θέσεις.
Είναι χαρά να συζητήσω μαζί σας, θέματα που διευκολύνουν την επιχείρηση σας και επιπίπτουν στην ειδικότητα μου.
Ξενοφών ΑΠΑΚΗΣ – WebMaster
Τηλ.: 24210 65025 – 693 77 96 505 | Email: xenofon@xenofon.gr | Site: https://Xenofon.gr
Βουλγαροκτώνου 7 Νέα Ιωνία, 38446 Βόλος