Οι διαφημίσεις στο FB ίσως αγνοούν τις ρυθμίσεις απορρήτου τοποθεσίας



Στον κόσμο των online διαφημίσεων, υπάρχουν δύο κύρια είδη: το γενικευμένο είδος που έχει σαν στόχο να προκαλέσει ζήτηση για το εκάστοτε προϊόν και το στοχευμένο είδος που υποτίθεται ότι ανιχνεύει τη ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα και τη συνδέει με τις αντίστοιχες πωλήσεις. Προκειμένου το δεύτερο είδος να είναι ακριβές, χρειάζεται δεδομένα από το χρήστη. Προφανώς, πάρα πολλά δεδομένα. Και σύμφωνα με μία ερευνήτρια, μερικές φορές όσοι ασχολούνται με τον τομέα της διαφήμισης, είναι αρκετά απρόθυμοι να σταματήσουν να συλλέγουν τις πληροφορίες σας.

Σε ένα μακροσκελές post στο Medium, μία βοηθός καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια στον τομέα της πληροφορικής, αναφέρει ότι το Facebook εξακολουθεί να στέλνει διαφημίσεις με βάση την τοποθεσία ακόμα κι όταν οι πληροφορίες τοποθεσίας σε μία συσκευή είναι απενεργοποιημένες.

Για λόγους προστασίας της ιδιωτικής ζωής, δεν επιθυμεί το κοινωνικό δίκτυο να γνωρίζει πού βρίσκεται ή πού πηγαίνει, γι ‘αυτό απενεργοποίησε επιμελώς όλες τις λειτουργίες εντοπισμού τοποθεσίας που μπόρεσε να βρει στο λειτουργικό σύστημα του τηλεφώνου της, στην ίδια την εφαρμογή Facebook και στην ιστοσελίδα του Facebook, όπου στο προφίλ της δεν έχει καταχωρήσει τον τόπο διαμονής της.

 

Σύμφωνα με το Facebook, θα λαμβάνετε διαφημίσεις με βάση την τοποθεσία σας, μόνο εάν το αφήσετε να συλλέξει το ιστορικό τοποθεσίας σας. Και ο ιστότοπος δίνει στους χρήστες ένα εργαλείο για να σβήσουν εντελώς αυτό το ιστορικό ανά πάσα στιγμή. Επομένως, ένα άδειο αρχείο καταγραφής ιστορικού, θα πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πλέον διαφημίσεις βάσει τοποθεσίας, σωστά; Δυστυχώς για την βοηθό καθηγητή Aleksandra Korolova, αυτό δεν φαίνεται να λειτούργησε!

Οι προσπάθειές της να κρατήσει την τοποθεσία της κρυφή από το Facebook έπεσαν στο κενό: «Δεν έχω ανεβάσει φωτογραφίες στο Facebook εδώ και χρόνια, δεν δημοσιεύω περιεχόμενο με την τοποθεσία μου και δεν κάνω check-in. Δεν δίνω πρόσβαση στην τοποθεσία μου στο WhatsApp, στο Instagram ή στο Facebook Messenger και επιπλέον δεν αναζητώ μέρη στο Facebook. Παρόλα αυτά, διαφημίσεις με βάσει την τοποθεσία, συνεχίσουν να εμφανίζονται, χρησιμοποιώντας την πραγματική τοποθεσία στην οποία βρίσκομαι.»

Όπως επισημαίνει η Korolova, το Facebook είναι πολύ σαφές για το θέμα αυτό. Δηλώνει ρητά: «Οι άνθρωποι έχουν τον έλεγχο των πρόσφατων πληροφοριών τοποθεσίας που μοιράζονται με το Facebook και θα βλέπουν διαφημίσεις μόνο με βάση την πρόσφατη τοποθεσία τους, εάν οι υπηρεσίες τοποθεσίας είναι ενεργοποιημένες στο τηλέφωνό τους.»

 

Όταν το Facebook ρωτήθηκε σχετικά με την αναφορά του Medium, ένας εκπρόσωπος δήλωσε: «Το Facebook δεν χρησιμοποιεί δεδομένα WiFi για να καθορίσει την τοποθεσία σας για διαφημίσεις εάν έχετε απενεργοποιήσει τις υπηρεσίες τοποθεσίας. Χρησιμοποιούμε το IP και άλλες πληροφορίες, όπως check-ins και την πόλη που βρίσκεστε από το προφίλ σας. Είναι κάτι για το οποίο ενημερώνουμε τους χρήστες μας, μέσω του Privacy Basics site και του About Facebook Ads site.

Φυσικά, αν το Facebook δεν μπορεί να δει τη διεύθυνση IP σας, δεν μπορεί και να σας παραδώσει περιεχόμενο. Ακριβώς όπως κάποιος δεν μπορεί να σας καλέσει αν δεν έχει τον αριθμό τηλεφώνου σας. Έτσι, το Facebook πρέπει να έχει πρόσβαση σε αυτές τις βασικές πληροφορίες για να σας παρέχει τις υπηρεσίες του.

Ωστόσο, αν χρησιμοποιεί τη διεύθυνση IP σας για την παροχή διαφημίσεων βάσει τοποθεσίας, όταν κάνετε σαφώς τα πάντα για να το αποφύγετε, σίγουρα δεν είναι ένα πολύ καλό στοιχείο για την δημόσια καμπάνια του Facebook, η οποία προσπαθεί να βελτιώσει την εμπιστοσύνη των χρηστών του σε αυτό. Το γεγονός ότι το Facebook εξακολουθεί να μοιράζεται τη διεύθυνση IP με τους διαφημιζόμενους, ανεξάρτητα από τις ρυθμίσεις απορρήτου που είναι διαθέσιμες σε εσάς μέσω του τηλεφώνου σας ή του προφίλ του κοινωνικού δικτύου, μπορεί να εντείνει ακόμα περισσότερο το αρνητικό κλίμα που υπάρχει γύρω από το κοινωνικό δίκτυο.

 

ΠΗΓΗ:https://www.secnews.gr/172170/diafimiseis-facebook-topothesias-aporritou/






How to visit us
Contact details