Το Facebook ετοιμάζει γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας



Αφού πρώτα γνωρίσαμε την εικονική πραγματικότητα, τώρα η επαυξημένη πραγματικότητα έρχεται να αλλάξει τον τρόπο, όχι που απλώς βλέπουμε τα πράγματα, αλλά που ζούμε. "Ναι, φυσικά και δουλεύουμε πάνω σε αυτό" ήταν η απάντηση του project manager του Facebook, Ficus Kirkpatrick, σε ερώτηση σχετική με τα ειδικά γυαλιά που ετοιμάζει η εταιρεία. Το απόλυτο gadget του μέλλοντος θα αλλάξει την καθημερινότητά μας: θα μπορούμε να βλέπουμε ταινίες λες κι είμαστε μέρος τους, να βγαίνουμε "έξω" και να συναντάμε ανθρώπους σε μία υπερπραγματικότητα, διαφορετική από την πραγματική ζωή αλλά τρομερά αληθινή.

Το σενάριο επιστημονικής φαντασίας που φαίνεται ότι σε λίγο καιρό μπορεί να γίνει πραγματικότητα δεν είναι κάτι που ακολουθούν μερικοί ευφάνταστοι επιστήμονες κλεισμένοι σε κάποιο μικρό εργαστήριο. Στην κούρσα για την επαυξημένη πραγματικότητα έχουν μπει η Microsoft, η Apple κι η Google εκτός από το Facebook. Απλά για το τελευταίο, ίσως αυτό το νέο τεχνολογικό σκαλοπάτι να αποτελεί την τέλεια ευκαιρία: εδώ και χρόνια οι social media πλατφόρμες "τρέχουν" πάνω σε hardware άλλων εταιρειών, κυρίως της Microsoft δηλαδή, όπου φυσικά πληρώνουν για αυτό, αν όμως το hardware της επαυξημένης πραγματικότητας ανήκει στον όμιλο του Mark Zuckerberg, τότε σίγουρα το Facebook θα αποκτήσει τεράστιο προβάδισμα σε σχέση με τους άλλους κολοσσούς του χώρου.

Άλλωστε το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο έχει κάνει εδώ και λίγες εβδομάδες το πρώτο βήμα στον τομέα του hardware. Το Portal είναι μία υπερσύγχρονη κάμερα παραγωγής Facebook, που ευελπιστεί να αλλάξει τον τρόπο που επικοινωνούμε. "Δεν έχουμε κάποιο νέο προϊόν να ανακοινώσουμε στα πλαίσια της έρευνάς μας για την επαυξημένη πραγματικότητα" δήλωσε ο Kirkpatrick, για να συνεχίσει: "Μία πολύ ταλαντούχα ομάδα ερευνητών έχει αναλάβει το project κι ελπίζουμε να φέρει καρπούς στο άμεσο μέλλον".

Τι γίνεται όμως στα άλλα στρατόπεδα; Η Google μία από τις πρώτες εταιρείες που ασχολήθηκε με το αντικείμενο, έχει στα σκαριά ένα προϊόν που ονομάζει Google Glass. Η Apple εξαγόρασε την Akonia Holographics και τη Vrvana, εταιρείες που εξειδικεύονται σε αυτόν τον τομέα, με σκοπό να επιταχύνει τη δική της έρευνα. Τέλος, κάποια startups όπως η Magic Leap έχουν ξεκινήσει να βγάζουν κάποια προϊόντα στην αγορά. Το ζήτημα, με άλλα λόγια, είναι ποιος θα κόψει πρώτος το νήμα.

Όπως ήταν αναμενόμενο ο Mark Zuckerberg δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια. Η εξαγορά της Oculus VR (όπου VR εικονική πραγματικότητα) από το Facebook (για το αστρονομικό ποσό των 2 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 400 εκ. σε μετρητά!) δείχνει το πόσο σημαντική είναι αυτή η κούρσα. Με βάση τις δηλώσεις του μεγάλου αφεντικού των social media η έρευνα της εικονικής πραγματικότητας είναι αυτή που θα δώσει τη λύση στο μυστήριο της επαυξημένης.

"Δεν σημαίνει ότι θα φοράμε όλη την ώρα τα ειδικά γυαλιά, ίσως όμως η νέα τεχνολογία μας δώσει τη δυνατότητα να ξεφεύγουμε από τη δική μας πραγματικότητα και να ταξιδεύουμε κάπου αλλού" ήταν η τελευταία φράση του Kirkpatrick στους δημοσιογράφους ειδικού τύπου που του απηύθυναν τις ερωτήσεις. Μία δήλωση που μπορεί -πολύ σύντομα- να αποδειχθεί προφητική.

ΠΗΓΗ:https://esquire.com.gr/lifestyle/texnologia/4112/to-facebook-etoimazei-gualia-epauximenis-pragmatikotitas






How to visit us
Contact details