Ανάπτυξη συνδέσεων



Η ανάπτυξη συνδέσεων (εναλλακτικά linkbuilding ή  link-building) αναφέρεται στη διαδικασία λήψης εξωτερικών σελίδων για σύνδεση σε μια σελίδα στον ιστότοπό σας. Είναι μια από τις πολλές τακτικές που χρησιμοποιούνται στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO).

Το τοπίο του SEO και της οικοδόμησης συνδέσεων αλλάζει συνεχώς, και σήμερα, η σημασία της οικοδόμησης συνδέσμων υψηλής ποιότητας δεν ήταν ποτέ εντονότερη. Η ανάγκη κατανόησης και εφαρμογής καμπανιών υψηλής ποιότητας είναι απαραίτητη εάν πρόκειται να συναγωνιστείτε και να ευδοκιμήσετε στο διαδίκτυο και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα.

Η οικοδόμηση συνδέσμων είναι η διαδικασία απόκτησης υπερσυνδέσμων από άλλες ιστοσελίδες προς την  δική σας. Μια υπερσύνδεση (συνήθως απλά ονομάζεται σύνδεσμος) είναι ένας τρόπος για τους χρήστες να περιηγούνται μεταξύ σελίδων στο διαδίκτυο. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν συνδέσμους για ανίχνευση του ιστού. Θα ανιχνεύσουν τους συνδέσμους μεταξύ των μεμονωμένων σελίδων στον ιστότοπό σας και θα ανιχνεύσουν τους συνδέσμους μεταξύ ολόκληρων ιστότοπων. Υπάρχουν πολλές τεχνικές για την οικοδόμηση δεσμών, και ενώ διαφέρουν σε δυσκολία, SEOs τείνουν να συμφωνούν ότι η οικοδόμηση συνδέσμων είναι ένα από τα πιο δύσκολα μέρη της εργασίας τους. Πολλοί SEOs ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους προσπαθώντας να το κάνουν καλά.

Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι με τους οποίους οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν συνδέσμους:

Για να ανακαλύψουν νέες ιστοσελίδες

Για να προσδιορίσουν πόσο καλά θα πρεπει μια σελίδα να κατατάσσεται στα αποτελέσματά της.

Μόλις οι μηχανές αναζήτησης έχουν ανιχνεύσει σελίδες στον ιστό, μπορούν να εξαγάγουν το περιεχόμενο αυτών των σελίδων και να το προσθέσουν στα ευρετήρια τους. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να αποφασίσουν αν αισθάνονται ότι μια σελίδα έχει επαρκή ποιότητα για να κατατάσσεται καλά σε συναφείς λέξεις-κλειδιά. Όταν αποφασίζουν αυτό, οι μηχανές αναζήτησης δεν εξετάζουν απλώς το περιεχόμενο της σελίδας. Εξετάζουν επίσης τον αριθμό των συνδέσμων που οδηγούν σε αυτή τη σελίδα από εξωτερικούς ιστότοπους και την ποιότητα αυτών των εξωτερικών ιστότοπων. Σε γενικές γραμμές, οι πιο υψηλής ποιότητας ιστοτόποι που συνδέονται με εσάς, τόσο πιο πιθανό είναι να ταξινομήσετε καλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Οι σύνδεσμοι ως παράγοντας κατάταξης είναι αυτό που επέτρεψε στην Google να αρχίσει να κυριαρχεί στην αγορά μηχανών αναζήτησης από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Ένας από τους ιδρυτές της Google, Larry Page, εφευρέθηκε το PageRank, το οποίο η Google χρησιμοποίησε για να μετρήσει την ποιότητα μιας σελίδας με βάση εν μέρει τον αριθμό των συνδέσμων που δείχνουν προς αυτήν. Αυτή η μέτρηση στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως μέρος του συνολικού αλγόριθμου κατάταξης και έγινε ένα ισχυρό μήνυμα επειδή ήταν ένας πολύ καλός τρόπος για τον προσδιορισμό της ποιότητας μιας σελίδας.

Ήταν τόσο αποτελεσματική επειδή βασίστηκε στην ιδέα ότι ένας σύνδεσμος θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ψήφος εμπιστοσύνης για μια σελίδα, δηλαδή, δεν θα έδινε συνδέσμους εάν δεν το αξίζει. Η θεωρία είναι ότι όταν κάποιος συνδέει με έναν άλλο ιστότοπο, λένε ότι είναι ένας καλός πόρος. Διαφορετικά, δεν θα συνδεθούν με αυτό, πολύ με τον ίδιο τρόπο που δεν θα στείλατε έναν φίλο σε ένα κακό εστιατόριο.

Ωστόσο, οι SEOs σύντομα ανακάλυψαν πώς να χειραγωγήσουν το PageRank και τα αποτελέσματα αναζήτησης για επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά. Η Google άρχισε ενεργά να ψάχνει τρόπους για να ανακαλύψει ιστότοπους που χειριζόταν αποτελέσματα αναζήτησης και ξεκίνησε τακτικές ενημερώσεις, οι οποίες αποσκοπούσαν ειδικά στο φιλτράρισμα σε ιστότοπους που δεν άξιζαν να κατατάξουν.

Αυτό έχει επίσης οδηγήσει την  Google να αρχίσει να εκπτώνει ορισμένες τεχνικές οικοδόμησης συνδέσμων που προηγουμένως θεωρήθηκαν μεγαλης αξίας, για παράδειγμα, υποβάλλοντας τον ιστότοπό σας στους καταλόγους ιστού για να πάρουν ένα σύνδεσμο σε αντάλλαγμα. Αυτή ήταν μια τεχνική που η Google όντως συνέστησε σε ένα σημείο, αλλά καταχράστηκε και χρησιμοποιήθηκε υπερβολικά από τους SEOs, οπότε η Google σταμάτησε να υπολογιζει τόσο πολύ αξία από αυτό το είδος συνδέσμων.

Πιο πρόσφατα, η Google έχει τιμωρήσει ενεργά την κατάταξη ιστότοπων που έχουν επιχειρήσει να χρησιμοποιήσουν αυτές τις τεχνικές - συχνά αναφερόμενες ως υπερβολική βελτιστοποίηση - στη δημιουργία συνδέσμων. Οι κανονικές ενημερώσεις Penguin της Google είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Η γνώση του τρόπου που συνδέονται οι τεχνικές κατασκευής για την αποφυγή και παραμονή στις οδηγίες της Google είναι ένα σημαντικό θέμα.

Δεν γνωρίζουμε τον πλήρη αλγόριθμο που χρησιμοποιεί η Google για να καθορίσει τα αποτελέσματα αναζήτησης - αυτή είναι η "μυστική σάλτσα" της εταιρείας. Παρά το γεγονός αυτό, η γενική συναίνεση μεταξύ της κοινότητας SEO (σύμφωνα με την έρευνα των 2015 Moz search factor) είναι ότι οι δεσμοί εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτόν τον αλγόριθμο. 

 





Contact us
How to visit us
Contact details
  • Address:
    Απάκης Ξενοφών | Αναλυτής προγραμματιστής Βουλγαροκτώνου 7 Βόλος | 38446
  • Telephones:
    (+30) 24210 65025 (+30) 693 77 96 505
  • e-mail :
    xenofon@xenofon.gr